5 Nisan 2010 Pazartesi

Dattel Torte / Hurmalı Tart

Geçtiğimiz akşam,arkadaşım iftara davet edince,bende evde bulunan hurmalarla bu tartı hazırlamıştım çabucak..Sağolsun Sonia'cığım bana kilolarca kalem badem gönderince,bende bol bol her şeye kullanır oldum..))Bu tür tartlar kalem bademlerle yapıldığında,çok ayrı bir lezzette oluyorlar...İsimlerini özellikle Almanca yazmamın sebepleride var tabiiki..Hurmalı tartta olduğu gibi,bloğumda bulunan bir çok kek ve tart tarifi tamemen bana aittir..Bunu ilk kez burada açıklama gereğini hissettim,hisettirildim..Tartı dilimlerken,bıçak kullanmayıp spatula kullandım..Bu yüzden fotoğraflardaki dilimler biraz şekilsiz oldu..Tepsimin çizilmesine gönlüm razı olmaz hiçbir zaman..))

Sonia'cığım,tekrar tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum bitanem..)
Hurmalı Tart
Malzemeler
75 gr tereyağ
75 gr esmer şeker
1 paket vanilya
2 yumurta
1 tatlı kaşığı amber
minicik tuz
alabildigi kadar un
minicik tarçın

Arası için
1 paket hurma
1/2 çay bardağı kuru üzüm
kalem badem (sizler bademi iri kesip kullanabilirsiniz.)

Tepesi içinde kalem badem
Hurmalı Tart
Hazırlanışı
Tarçın hariç tüm malzeme karıştırılıp yoğrulur.

Hamurdan bir parça tepesi için ayrılır.

Hamur küçük tepsiye yayılıp çatalla delinir.

Hurmaların çekirdekleri çıkartılıp rastgele hamurun üzerine serpiştirilir.

Üzerine kuru üzümler ve bademler serpiştirilir.

Ayrılan hamura tarçın eklenip tekrar yoğrulur.

Minik parçalar halinde hurmaların üzerini kapatacak şekilde serpilir.

Tepesine kalem bademler serpiştirilip,175 c de ısınmış fırında,
yaklaşık 25-30 dk pişirilir.
Hurmalı Tart
Soğuduktan sonra isteğe bağlı olarak üzerlerine pudra şekeri serpiştirilir.

Dilimlenip,kahve veya çay eşliğinde iftardan sonra tatlı niyetine tüketilir.
Hurmalı Tart Hurmalı Tart

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder