6 Nisan 2010 Salı

Doğaçlama Kurabiyeler

Malzemeleri masanın üzerine asker gibi dizince, bu kurabiyeler ortaya çıktı..Ben hamuru hazırlarken mutlaka tadına bakarım..Böyle bir alışkanlığım vardır..Bu sefer tadına bakmaktan çıkıp,resmen kalıplarla kesip kesip yuttuğumu hatırlıyorum..Tadını sizlere nasıl anlatacağımı bilemiyorum arkadaşlar..Bunun yanısıra piştikten sonra ise,çok farklı bir lezzet çıktı ortaya..Biraz çıtır,sertleşmiş tam kahvelik olmuş anlayacağınız..Pazar günü inşallah kısmetlileri tadacak..

Not:Emel'ciğim,eğer bu yazdıklarımı okuyorsan,senin içinde dondurucuda ayrıca saklıyorum tatlım..)
Kestaneli Kurabiye
Malzemeler
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
minicik tuz
1 çay kaşığı vanilya suyu
150 gr marzipan
1/2 limonun suyu
3-4 damla limon aroması
1,5 çay bardağı pudra şekeri
150 gr badem tozu
Kestane unu
Kestaneli Kurabiye
Hazırlanışı
Marzipan ve limon suyu iyice çatalla ezilip yumuşatılır.

Tereyağ,vanilya suyu,pudra şekeri,badem tozu iyice mikserle çırpılır.

2 su bardağı kestane unu eklenip mikserle karıştırılıp, sonra elle yoğrulur.

Hamur ele yapışıyorsa tekrar kestane unu ilave edilir.

Hamur buzdolabında 30 dk bekletilir.

Daha sonra merdane ile açılıp, kalıplarla kesilip, tepsiye dizilir.

Isınmış fırında yaklaşık 10-15 dk pişirilir.

Kahve yanında eşlik edilir..Afiyetler olsun!
Kestaneli Kurabiye

3
Not:Kurabiye kalıplarını Aralık ayında Willams Sonoma'dan sipariş edip,Ebru'cuğumun Amerika'da yaşayan arkadaşına göndertmiştim tart kalıbımla..Sağolsun sevgili Başak
benim için onları oradan taaa buraya kadar getirmişti..Hem Ebru'cuğuma hem sevgili Başak'a çokkkkkkkkk teşekkürlerimi gönderiyorum..
Kestane Tozu Badem tozu
Bu seferki Kestane unu ve Badem tozu İtalya'dan..Almanya'yı bırakıp İtalya'ya yönelmiş durumdayım bu aralar..Hayırlısı diyorum..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder