7 Nisan 2010 Çarşamba

Hazır Baklava Yufkasından Kadayıflı Sarma (Kadir Geceniz Mübarek Olsun)


Bu tatlıyı yıllar önce bir dergide görüp, eltimin açtığı baklava yufkasıyla denemiştim. Muhteremleafiyetle arkadaşımızın hazır yufka ile yaptığını görüp onun tarifini denemeye karar verdim. Sonuç; muhteşem oldu. Şerbetindeki vanilya, ve kadayıfa eklenen tarçın harika bir tat verdi. Bence kesinlikle tereyağı ile yapılmalı, margarinle aynı tadı vereceğini düşünmüyorum. Tarifi aynen aktarıyorum.
Malzemeler :
500 gr. hazır baklava yufkası
300 gr. çiğ kadayıf
2 su bardağı iri öğütülmüş ceviz (Ben fındık kullandım)
Tarçın
300 gram tereyağı
Şerbet Malzemesi;
5 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su
1 paket vanilya
Birkaç damla limon suyu (Orjinal tarifte yok, ben ekledim.)
Yapılışı :
Tozşeker, vanilya ve su bir tencereye alınıp, 5 dakika kadar kaynatılır. Birkaç damla limon suyu eklenip, 1-2 dakika daha kaynatılır ve soğumaya bırakılır.
Tereyağı eritilir.
Baklavalık yufkaların 4 tanesi tezgaha serilir. (Diğer yufkaları üzeri örtülü bekletin; kuruyup, kırılabilir) En üstteki yufkanın üzerine kadayıf tiftiklenerek yerleştirilir. İri çekilmiş ceviz ya da fındık ve tarçın serpilir. Hepsinin üzerine 2-3 kaşık tereyağı gezdirilir. Yufkalar fazla sıkı olmayacak şekilde rulo yapılır. İki parmak genişliğinde kesilerek, yağlanmış tepsiye yatay olarak dizilir. Bütün yufkalar bu şekilde hazırlandıktan sonra kalan tereyağı tatlının üzerine gezdirilir. Önceden ısıtılmış orta dereceli (170) fırında yufkalar kızarıncaya kadar pişirilir. Tatlı soğuyunca ılık şerbet üzerine dökülüp, biraz dinlendirilip servis yapılır.
Afiyet olsun.



Tarifteki 300gr. kadayıf az geldi; belki kadayıfı bol kullandım bilemiyorum. Kalan yufkaları her 2 yufkada bir aralarına fırça ile tereyağı sürerek 8 tanesini üst üste koydum. Fındık serperek rulo yaptım ve baklava dilimi gibi keserek tepsiye dizdim, kadayıflarla beraber pişirdim. Böyle de çok güzel oldu. Kadayıf miktarını artırabilir ya da kalan yufkaları farklı şekiller vererek kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder