7 Nisan 2010 Çarşamba

HİNDİSTAN CEVİZLİ UN KURABİYESİ

Bu kurabiyeleri "eyvah ne pişirsem Gönül'ün" sitesinde görmüştüm. Çok değişik ve hoş gelmişti. Yapalı epey oldu ama tadı hala damağımda. Yiyen herkesin beğenip tarifini aldığı bu kurabiyeleri denemenizi, şiddetle tavsiye ediyorum.

Bu tarifimi 56. P.D.Ç.S. etkinliği için lezizce arkadaşımıza gönderiyorum.

Klasik hindistan cevizli kurabiyeden çok farklı nefis kurabiyeler istermisiniz? Eee ne duruyorsunuz ozaman kolları sıvayın hemen...


MALZEMELER



HAMURU İÇİN

  • 1 pk margarin
  • 1 çay bard sıvı yağ
  • 1 su bard hindistan cevizi
  • 1 pk vanilya
  • 4-4,5 su bard un

ÜZERİNE

  • 1 su bard pudra şekeri
  • 1 su bard hindistan cevizi

YAPILIŞI


Hamur malzemelerini (unu kontrollü koyarak) yoğuruyoruz. Ceviz büyüklüğünde toplar yapıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz. 175 C fırında fazla kızartmadan pişiriyoruz.


Pişen kurabiyelerimiz soğumadan pudra şekeri ve hindistan cevizi karışımına buluyoruz. Soğuyunca servis ediyoruz. Afiyet olsun...



NOT: Ben tarifi ilk okuduğumda hamurunda şeker olmaması dikkatimi çekmişti. Gönül'ün yazmayı unuttuğunu sanmıştım. Ama yanılmışım. Dışına kurabiyeler sıcakken buladığımız pudra şekerli karışım sayesinde içinde şeker olmadığını anlamıyorsunuz. Benim gibi düşünenler olursa diye belirtmek istedim... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder