7 Nisan 2010 Çarşamba

İYİ Kİ DOĞDUN UĞUR'UM !


Aslında cuma günü olan doğumgününü, oğlumun isteği ile bu gün kutladık. Kutladık diyorum ama sabah duyduğumuz ve yüreklerimizi yakan haberle, çok ama çok buruk geçti, oğlumun doğum günü. Allah, evlat acısı ile ocaklarına ateş düşen ailelere sabır ve kuvvet versin, gencecik şehit olan vatan bekçilerimiz ise nurlar içinde yatsın.Başka hiçbir tesellisi olmayan bu durum için söyleyecek kelime bile bulamıyorum.
Uğur'um, ilk göz ağrım 14 yaşına girdi. Allahım'dan tüm evlatlara ve benim evlatlarıma vatana, millete hayırlı, sağlıklı ve uzun ömürlü yaşlar diliyor, Uğur'uma da nice nice mutlu yıllar diliyorum.
Oğlum geçen yılki pastasını da futbol temalı istemişti, bu yıl da futbol temalı istedi. Koyu Galatasaray'lı olan oğlum için bir Galatasaray forması yapmak istedim hemde en beğendiği futbolcu olan Lincoln'ün formasını.
Bu pastada hep aradığım yumuşak pandispanya arayışlarım devam etti. Ve denediğim pandispanyanın sonucundan oldukça memnun kaldım. (ölçüleri tamamen kendim belirledim.)
Malzemeler;
Kek için;
*4 adet yumurta ( oda sıcaklığında)
*1,5 su bardağı toz şeker,
*1/2 su bardağı süt,
*2,5 su bardağı kakaolu kek unu.
Krema için;
*200 gr bitter kuvertür,
*200 gre krema,
*1 su bardağı kadar frambuaz,
*1/2 su bardağı kadar parça çikolata.
Islatmak için;
1 kahve cezvesi kadar şekerli su, süt veya meyve suyu.
Hazırlanışı;
1.Yumurta ve şekeri, şeker eriyinceye kadar çırpın.
2.Sütü ve elenmiş kek ununu ekleyerek çırpmaya devam edip, 20X20 kare veya 20 cm çapında içleri yağlı kağıt ile kaplanmış yuvarlak kek kalıbına döküp, önceden 180 derecede ısıtılmış fırında, batıracağınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
3.Çikolatayı benmari usulü eritip içine soğuk kremayı katıp, iyice çırpın ve kıvam bulması için yarım saat kadar buzdolabına kaldırın.
4.Kek iyice soğuduktan sonra enine iki yada üç parçaya ayırın ( ben ikiye ayırdım ) ve her katı ıslatıp, kremaları sürüp, frambuaz ve çikolataları serptikten sonra kapatın ve artan kremayı da pastanın ğüstüne sürerek bu şekilde buzdolabına kaldırın ve üstünü kaplayacak şeker hamurunu hazırlayıncaya kadar bekletin.
5. Şeker hamurunu hazırladıktan sonra dolaptan çıkaracağınız pastanın omuz, boyun ve bel kısımlarından az miktarda bıçakla keserek, beden şekli verin ve şeker hamuru ile kaplayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder