7 Nisan 2010 Çarşamba

PATLICAN SEFASI:)



Patlıcanın değişik bir versiyonu:) Bir tarif dergisinde görünce hemen denemeliyim dedim. Biraz zahmetli gibi gelsede sonuca değiyor doğrusu. Ben yaptım, denedim, beğendim. Size de şiddetle tavsiye ederim. Özellikle de gün sofralarında , davet sofralarında bol beğeni topluyor;) Bu tarifimi porselen demlik çay saati etlinliği ev sahibesi arkadaşım hayattan azıcığa yolluyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum..

MALZEMELER:
2-3 Tane kemer patlıcan
1 Kase galeta unu
1-2 Yumurta
3-4 Közlenmiş kırmızı biber
1 Kase süzme yoğurt
2-3 Diş sarmısak
Kızartmak için sıvı yağ
Süslemek için taze soğan sapları

YAPILIŞI:

Önce patlıcanları alacalı soyalım ve boyuna doğru çok kalın olmayacak şekilde keselim. Tuzlu suda 15-20 dakika bekletelim. Diğer yandan közlediğimiz biberleri doğrayalım. Sarmısaklı yoğurdumuzu hazırlayalım. Yumurtamızı bir kasede çırpalım. Tuzlu sudan çıkardığımız patlıcanları kuruluyalım. Daha sonra önce yumurtaya sonra da galeta ununa bulayıp önlü arkalı kızartalım. Kızarttığımız patlıcanların arasına sarmısaklı yoğurdumuzu sürelim ve biberlerimizi de serpip rulo yapalım. Arzu ederseniz soğan saplarıyla da düğüm yapıp süsleyebilirsiniz. Buz dolabında 1-2 saat bekletip servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder