8 Nisan 2010 Perşembe

KABAK SARMASI:)



Konyanın meşhur kabak ve patlıcan sarması. Bende bunu ilk defa kayınvalidemde gördüm. Ben Antalyalı olduğum için bunu hiç görmemiştim. Eşim Konyalı olunca öğrenmiş oldum. Üzerine sarımsaklı yogurtla çok güzel oluyor. Kayın validem yazdan kabakları ince ince keserek kurutur. Bunu bu şekilde patlıcanlarını da yapıyorlarmış ama onu tatmadım ve görmedim henüz:) Tanışınca hemen size taktim edicem:)))







MALZEMELER

Yarım su bardağı pirinç
1 Su bardağı ince bulgur
İki yemek kaşığı salça
Bir tutam maydonoz
200-300 gram kıyma
Yeteri kadar kurutulmuş kabak
Arzu edilen baharatlar ve tuz
1 Kuru soğan

YAPILIŞI:








Kurutulmuş kabaklarımızı sıcak suda haşlıyoruz. Kaynamış suda 5 dakika kadar tutmak yeterli. Daha sonra tüm malzemelerimizi bir kapta karıştırıyoruz . Önce kabımıza kıymamızı alalım. Üzerine ince kıydığımız soğanımızı ve salçamızı ekleyelim. Sonrada diğer malzemelerimizi koyup güzelce karıştıralım. Haşladığımız kabakların arasına koyup saralım. İsterseniz islim kebebında olduğu gibi iki kabağı artı şeklinde sarıp ortasına kürdan da saplayabilirsiniz. Sonra tenceremize dizelim üzerine salçalı ve yağlı su ekleyip pişirelim. Servis önerisi olarakta sarmısaklı yoğurtla yemenizi önerebilirim çok güzel oluyor. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder