5 Nisan 2010 Pazartesi

KAHVALTI SOSU

Arkadaşlar sizlere nefis bir sos tarifiyle başbaşa bırakarak,bir süreliğine sizlerden ayrılıyorum,şehir dışında olacağım döndüğümde görüşmek üzere sevgiyle kalın veee beni çok özleyin olurmu :)....... Gelelim sosun tarifine,ben bu sosa çok az biber koyuyorum acı sevmediğim için ama siz miktarı arttırabilirsiniz,hadi kırmızı biberler bitmeden sosumuzu yapalım :)...
Ayyy bu ölçü çok oluyormuş demeyin küçük kavanozlara koyup arkadaşlarınıza da tattırın olmazmı :) :)
MALZEME:
5 kg. kırmızı biber(közlenip robottan geçirilmiş,közlemek zor gelirse haşlayıp kabuklarını soyabilirsiniz)
3 kg.patlıcan (mutlaka közlenecek)
2 kg. havuç(rendelenip 1 çay bar.su ile pişirilecek)
2 kg.salça( hazır veya ev salçası)
2-3 baş sarımsak
bir kaç defne yaprağı
1/2 kg.bal veya 1 su.bar. şeker
750 gr.sıvıyağ
10 adet aspirin(eritilmiş)
kimyon (damak tadına göre ben 1 tat, kaş.koydum)
tuz,karabiber
isteğe göre baharat( bu damak tadınıza kalıyor)
YAPILIŞI:
Patlıcan ,biber,havuç ve salça karıştırılıp ateşte koyulaşana dek pişirilir.Dövülmüş sarımsak,defne yaprağı,baharatlar,bal veya şeker eklenir biraz daha kaynatılır(sürekli karıştırın bu aşamadan sonra dibi tutabilir) Sıvıyağ bir tencerede kızdırılıp malzemelere eklenip karıştırılır en son aspirin koyulup yağ ile malzeme birbirini tutana dek 10 dak kadar pişirilir...Sıcakken kavanozlara doldurulup kapakları kapatılır,battaniyeye sarılıp soğuyana dek bekletilir yada kavanozlar konserve gibi 10 dak kaynatılır... Sakın aaaa bu çok zormuş deyip yapmaktan vazgeçmeyin dilerseniz malzemenin yarısını yapıp deneyin,harikaaa bir sos şiddetle tavsiye ediyorum,afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder