5 Nisan 2010 Pazartesi

KARAMELLİ PEKMEZLİ ELMALI KREP !!! ( nUnU ) )

tarifimi missgibi.blogcu.com arkadaşıma yolluyor kolaylıklar diliyorum.



Çok acil hazırlandığından özenememişim :(

5- hazırlar.
4-
3-
2-
1-


Merhaba arkadaşlar, her nevi yoğunluğun içinde olduğumuz şu günlerde, dün akşam üzeri eve dönüşte bir ''rica'' istemiyle karşılaştım benim 2 numaralı kara dutumdan :)(oğlum). Bu ara gergin kendisi,vizeleri başladı, son dönem tamamen sayısal dersleri olduğundan stresi yoğun. Onun tabiriyle finans matematiği ve bankacılık dersi biraz düşükmüş kritik diyor ve yaz okuluna kalmak hiç istemiyor .
Benden tatlı bir şeyler istedi ( pekde acıklı bir şekilde yüzüme bakarak :( Çünkü birazda hasta 2 gündür evde)
Bensebu ani istek karşısında, çok hızlı ne olabilirki akşamın o saatinde henüz içeri girmişken diye düşünürken, mutfaktaki elmalar ve yanında duran pekmez kavanozuyla göz göze geldim. Birazda enerji lazım tabii benim ballı kara dutuma, hatta ona takıldım. ''Senin balın yeterince var, birazda pekmezlemek lazım seni '' dedim. '' Nasıl yani'' diye sorsada ben işime devam ettim. Oda dersine.
Karamelli pekmezli bol tarçınlı elma yapıp, kreplerin arasına koyacaktım. Bir anda böyle bir şey aklıma geldi. Ben çok acil zamanlarda krepe çok sığınırım, çünkü milföyden daha masum bulurum. Hazırlarken evi nasılda tarçın kokuları sardı, yorgunluğumu alıverdi adeta bu mis gibi kokular ,,,,,,,
hadi nasıl yapmışım beraber bir göz atalım.

YAPILIŞI
1.5 sb süt- 1 çay fincanı un- 1 yumurta ile minik tutam tuz ile yaklaşık küçük tavada 10 tane ince krep hazırladım. (katı olursa süt ekleyin un ve kullandığınız fincan miktarı farkı olabilir)
Krepler hazırlanınca ,teflon tavaya 1 kaşık bal- 2 kaşık pekmez koyun ısınınca tarçın ekleyin ,3 elmayı kalın dilimleyin ve resimleri takip ederek sadece 4-5 dakika karamelize edin. asla yakmayın, o belli ediyor kendini zaten.köpük köpük kalınlaşınca balı ,1 dakika sonra kapatın.

Sıcakken kreplerin arasına servis yapın. * Biraz ilk sıcağın çıkması şart.Çok tehlkeli olabilir,yanarsınız !!
. Ben muz- çilek -ananas- şeftali-kayısı- frambuaz-böğürtlen ile çok yaparım. yaz- kış !! Ayrıca öylesine bal ve pekmez stoğu varki evde şahane değerlenmiş oluyor vede yemeyenlere alternatif oluyor tabiikide. Bu bal-pekmezli karamelli meyveleri pek çok tarifte kullanıyorum. Diğerlerinide paylaşacağım. BURADA da vermiştim.

EMİNİM ÇOK ÇOKKKK SEVECEKSİNİZ.ŞİMDİDEN MUTFAĞA GİRECEKLERİ GÖRÜR GİBİYİM.

** Mehtapcığım, (mevsimlerden roma) ben sadece bir tek çatalda elma ve bir küçük krep tattım, !!!! ve bu günahın bedelini bu sabah sporda ödiyeceğim.
Küçük bir günah dimi :)))))
asla taviz vermiyorum fazlasına !!!

HEPİNİZE SEVGİLER... BEN DOĞĞRUU PLATESE .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder