7 Nisan 2010 Çarşamba

Kırmızı (Kapya) Biber Dolması

Yaklaşık üç yıl önce bir gıda firmasında müdür olan arkadaşım bana ürettikleri küçük kapya biberlerinden dolma getirmişti. Tadı çok nefisti. Ben de bu tada benzer bir tadı evde deneyerek bulmaya çalıştım. Özellikle yemeklerin yanında çok leziz oluyor.

Gereken Malzemeler
* 6 adet kırmızı (kapya) biber
* 250 gr beyaz peynir
* 2 diş sarmısak
* 2 küçük kornişon turşu
* dereotu

Kapya biberleri sivri kısımlarından yaklaşık 3-4 cm uzunluğunda kesiyorum. Kaynamış suyun içinde yumuşayıncaya kadar haşlıyorum .Bu arada çok fazla yumuşarsa biberler bölünüyor, bölünmemesine dikkat ediyorum. Haşlanmış biberleri sirke içinde bir gece bekletiyorum. Bir gün sonra rendelenmiş beyaz peyniri , dövülmüş sarmısakları, yine rendelenmiş kornişon turşuları ve kıyılmış dere otlarını iyice karıştırıp haşlanmış sirkede bekletilmiş biberlerin içine dolduruyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder