7 Nisan 2010 Çarşamba

SUSAMLI VE FISTIKLI KURABİYE

susamlı,fıstıklı kurabiye 001
Onbeş gün kadar önce Sevgili arkadaşım Nüket'in çiftlik evinde bir pazar pikniğindeydik.Önce kahvaltı, sonra öğlen yemeği ve en son beş çayı olmak üzere üç öğün için birbirinden güzel ve çeşit çeşit ikramlar hazırlanmıştı. Hepsini sizlerle paylaşmak isterdim ama çok kalabalık olduğumuzdan ve servis tabağına yerleştirdiğimiz yiyecekler, hemen servise sunulduğundan fotoğraf çekemedim. Sadece beş çayı için hazırlananlardan bir kaç tanesini fotoğraflayabildim. Bunlardan bir tanesi susamlı ve fıstıklı kurabiye idi. Aslında Nüket'in tarifi aldığı dergide bu kurabiyenin ismi Barzan kurabiyesi olarak geçiyormuş ve İran'a ait bir kurabiye çeşidi imiş. Ama bu bilginin ne kadar doğru olduğunu bilemediği için kendisi susamlı ve fıstıklı kurabiye demeyi daha uygun bulmuş. Kurabiye o kadar güzel olmuştu ki, bir yiyen bir daha yedi ve tüm bayanlar tarif aldı. Bende hem sizler hemde kendim için fotoğraflayıp, tarif aldım.Sizlerinde beğeneceğinize eminim.
Malzemeler;
*2 yumurta,
*125 gr tereyağı ( oda sıcaklığında) -Tarifte margarin olarak verilmiş-
*1 çay bardağı pudra şekeri,
*1 çay bardağı susam,
*1 çay bardağı file antep fıstığı,
*Aldığı kadar un.
Hazırlanışı;
1.Yumurtaların sarılarını ve beyalarını ayırın.
2.Tereyağı veya margarine yumurta sarılarını ekleyerek iyice karıştırın.
3.Sırasıyla pudra şekeri ve antep fıstığını ekleyin.
4.Ununu da ekledikten sonra sert bir hamur elde etmiş olun.
5.Üstünü nemli bir bezle örttükten sonra 20 dakika dinlendirin.
6.hamuru merdane ile yarım santim kalınlığında açın. Çay bardağı yardımı ile yuvarlaklar kesin ve yumurta akına batırın. üste gelecek tarafını susama batırdıktan sonra, önceden 200 derecede ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder