5 Nisan 2010 Pazartesi

Kuzenimin Tatlısı

Tatlının adını ne yazıkki bilmiyorum..Trabzon'daki kuzenimin evinde tadıp, hemen tarifini alıp, başka bir akrabamızın evinde tam 3 defa yaptım..Kekin biri koyu diğeri ise açık görünüyor..Sebebi fındığın çok kavrulmuş olmasından..Bu akşam tekrar yapıp yarın mevlitte ikram edeceğiz kısmetse..Tatlı severler,hemen bu tatlıyı deneyiniz lütfen..Eminim vazgeçilmezleriniz arasında olacaktır..Şimdiden ellerinize sağlık..
Mutlu bir hafta sonu tatili diliyorum.
DSC02205
Keki için gerekli malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı iri kıyım kavrulmuş fındık
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı galeta unu
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 kabartma tozu
Hazırlanışı
Önce yumurtalar ve şeker iyice çırpılır.
Sonra sırası ile diğer malzemeler eklenip çırpılır.
Yağlanmış dikdörtgen borcama dökülüp yaklaşık 175 c de 20 dk pişirilir.
3
Şerbeti
1,5 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu kaynatılıp soğutulacak.
Fırından çıkan sıcak kekin üzerine soğuk olarak dökülecek..Zatem hemen çekiyor şerbetini.
DSC02199
Kreması
1 lt süt
4 yemek kaşığı tepeleme un
7 yemek kaşığı şeker,muhallebi kıavmında pişirilip ılınması için bekletilecek.

1 poşet şantı 1/3 çay bardağı sütle çırpılıp kremaya eklenip tekrar çırpılacak.
Hazırlanan krema kekin üzerine yayılacak..
Tepesini ise dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz..Hindistan cevizide çok yakışıyor toz fıstıkda..Nar eklemeyi unutmayınız lütfen..Ben biraz önce yaptığımın tepesine jöle döktüm..))
1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder