5 Nisan 2010 Pazartesi

Marmorierter Puddingkuchen /Pudingli Mermer Pasta

Yurdumuzun dört bir yanında fedakarca çalışarak bu ulvi görevi hakkı ile yerine getirmiş ve getiren bütün öğretmenlerinizin bu kutsal Günü'nü kutluyorum..

Bu pastayı geçen yılda yapıp üzerine kivi eklemiştim.Kuzenim pudingli pastaları çok sevdiğinden aklıma bu pasta geldi.Fakat bitter çikolata sevmediği için sütlü çikolata ile hazırladım karışımını ve fazla karıştırmadım.Eğer sizler yapacak olursanız,çikolatalı karışıma mermer şekli vererek karıştırınız.Ben tadına bakmadım ama bakanlar tarafından beğenildiği ve bir gece bekletilirse çok daha nefis olacağını düşündüler..(sabırsız olduklarından ılık kesildi ve haliyle pasta oturmamıştı..)
Sağlıklı ve mutlu bir hafta diliyorum..!
10
Malzemeler
Tabanı için
80 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 yumurta
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
minicik tuz
125 gr şeker
2 yemek kaşığı kakao
250 gr un
5
Üzeri için
2 paket vanilyalı puding
750 ml süt
75 gr şeker
500 gr süzme yoğurt
125 gr bitter çikolata
Tepesi için
1 paket tart jöle ve dilediğiniz meyveler

7

Hazırlanışı

750 ml süt,75 gr şeker ile pudingler pişirilip soğutulur.
Tabanı için verilen malzemelerin hepsi karıştırılıp hamur elde edilir.
Kelepçeli yuvarlak kalıp yağlanır.Önce hamurdan kenarları için bir parça ayrılır.
Büyük hamur kalıba yayılır.Diğer parça ilede kenarları çevrilir.
Pudinge süzme yoğurt eklenip çırpılır.
1 Küçük kase karışımdan ayrılıp diğeri kalıba dökülür.
Çikolatar benmari usulü eritilip karışımla karıştırılıp tekrar diğer karışımın üzerine dökülüp çatalla mermer şekli verilir.
175 c de yaklaşık 60 dk pişirilir.
Kek ılındıktan sonra meyveler soyulup pastanın üzerine dizilir.
Tart jöle hazırlanıp meyvelerin üzerine kaşık yardımı ile dökülüp buzdolabına kaldırılır.
Soğuduktan sonrada afiyetle yenilir.

1 2 3 4 9 6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder