8 Nisan 2010 Perşembe

Mahlepli Peynirli Poğaça

Hafta sonu kahvaltı için yaptığım, mis gibi mahlep kokan poğaçalarım. Tazeliğini uzun süre koruyor.

Malzemeler :
125 gr. tereyağı
2 yumurtanın akı
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un (Gerekirse un ekleyebilirsiniz, ben ekledim.)
1 tatlı kaşığı tuz

İçine;
200 gr. beyaz peynir
7-8 dal maydanoz

Üzerine ;
yumurta sarısı
bolca susam

Yapılışı :
Bir kapta oda sıcaklığındaki tereyağı, yumurta akları, sıvıyağ ve yoğurt karıştırılır. Mahlep, kabartma tozu, tuz ve un ekleyerek ele yapışmayan bir hamur yoğrulur. (Tarifteki un ölçüsü bana yetersiz geldi ve ben hamur elime yapışmayacak kıvama gelinceye kadar un ekledim. Un eklerken dikkat edin. Ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur olmalı.) Beyaz peynir çatalla ezilir. Maydanoz kıyılıp peynirle karıştırılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp elde açılır, pernirli iç mlazemeden yerleştirilip kapatılır. Oval şekil verilen poğaçalar yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülüp bolca susam serpilir. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında kızarıncaya kadar yaklaşık 25-30 dakika pişirilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder