6 Nisan 2010 Salı

MAYALI GÜL BÖREĞİ

Bu böreği ne zamandır yapmak istiyordum,dün kuzenim kahvaltıya gelince işte fırsat dedim:)dışı kıtır kıtır içi pufuduk bir börek,biz severek yedik:)
MALZEME:
1 su.bar.ılık süt
1 su.bar.ılık su
1 su.bar.sıvıyağ
2 adet yumurta(birinin sarısı üzerine)
1 yem.kaş.şeker
tuz
1 yem.kaş.kuru maya
aldığı kadar un
İÇ:
patatesli veya peynirli iç malzemesi




YAPILIŞI:
Büyükçe bir bardağa ılık suyun yarısı,maya ve şeker koyulur,karıştırılır,kaynar su dolu bir kaseye oturtulup,mayanın kabarması beklenir.Maya kabarınca,unun ortası açılıp kalan su,süt,yumurta,tuz,sıvıyağ eklenip katı olmayan bir hamur elde edilir(un yettiği kadar eklenir)
Yoğurulan hamurun üzeri kapatılıp ılık bir yerde mayalanması beklenir,yaklaşık yarım saat yetiyor.Hamur mayalanınca yumurtadan biraz büyük parçalar alınır,oklava ile yuvarlanır,kenarlarından bıçakla 4 kesik atılır,ortasına iç malzemesi koyulur.Önce karşılıklı iki uçları birleştirilir sonra diğer uçlar sarılıp,gül şekli verilir,üzerine yumurta sarısı sürülüp,ılık fırına verilir,üzeri kızarana dek pişirilir...



















Böreklerin bir bölümünüde böyle yaptım,hamurdan büyükçe bir parça alıp oklava ile büyüttüm arasına sıvıyağ sürüp iç malzemesi koydu,ikiye katlayıp,üçgen kestim,geniş kenarından başlayıp sardım,üzerine yumurta sarısı sürüp pişirdim...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder