8 Nisan 2010 Perşembe

PATLICANLI PİLAV



Patlıcan belkide benim en sevdiğim sebzedir. Gerçi tüm sebzeleri seviyorum ama patlıcanı daha bir başka seviyorum galiba:) Her haline bayılıyorum. Tamda taze taze patlıcanlar çıkmışken bir patlıcanlı pilav deneyeyim dedim. Harika oldu. Eşim koca bir tencere pilavı bir anda yok etti. Bana da kırıntıları kaldı:)) Tam mevsimiyken bende bolca yapıyorum artık.:)

MALZEMELER:
2 Su bardağı pirinç
2-3 Orta boy patlıcan
3 Parça damla sakızı(şart değil)
3 Su bardağı su
Tereyağ ya da sıvı yağ(tercih sizin)
1 Orta boy soğan
Bir çay kaşığı tarçın
Tuz, karabiber

Pirinci önceden sıcak suda yarım saat kadar bekletelim.Soğanımızı yağda kavuralım.İçine küp küp doğradığımız patlıcanları ekleyelim.Patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirelim.Sonra yıkadığımız pirinçleri ilave edelim.Damla sakızını ezelim ve ekleyelim.Tarçını baharatlarıda ekleyelim.En son olarak suyunuda ekleyip orta ateşte pişirelim.Kaynayınca altını kısalım.Pişince demlenmeye bırakalım.Eğer pilavla ve patlıcanla aranız iyi ise bu da arada değişik bir alternatif olacaktır:)Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder