6 Nisan 2010 Salı

Pflaumen-Blechkuchen / Tepside Erikli Pasta

Erikli pastayı,Trabzon'da misafirlerimiz için, yine evdeki malzemeler doğrultusunda hazırladım..Tamamen doğaçlama oldu yine..))Orada 2 lt sütten çıkan kaymak abartısız 1 kase idi..Annecik onları dondurucuda saklayıp,kavanozun içersine koyup sallayarak tereyağı elde ediyordu..Kendiside dayımın eşinden görmüştü..Bu seferki kaymakları ben erikli pastada kullandım..Önce nasıl olur diye düşünürken,pasta pişip,fırından çıkıp,dilimlenip servis edilip,çok beğenilince, iyi ki yapmışım dedim..Şimdi de sırası gelince, sizlerle paylaşmak istedim..Ellerinize sağlık..!

Sağlıklı,mutlu,huzurlu hafta sonu tatili diliyorum sizlere..
4
Malzmeler (dikdörtgen kenarları tırtıklı borcam için)
2 adet yumurta
125 gr şeker
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 yemek kaşığı soğuk su
minicik tuz
1 çay kaşığı karbonat
alabildiği kadar un

*hamurun üzerine 1 yemek kaşığı şekerle çırpılmış süt kaymağı
(yoksa pişmiş puding veya çırpılmış dolgu kreması)

1,5 kg erik
2 yemek kaşığı kalem badem
hamura katmak için minicik tarçın
eriklerin üzerine gezdirmek için, 1 yemek kaşığı bal veya
erik reçeli suyu
5
Hazırlanışı
Hamur için gerekli malzemeler yoğrulur.

Hamurdan küçük bir kase kadar ayrılıp,tarçın eklenip yoğrulup
bekletilir.

Borcam yağlanıp hamur borcama döşenir.

Üzerine krema döşenir.

Üzerine erikler yerleştirilip,bal veya reçel suyu üzerlerine gezdirilir.

Kalan minik hamur ve badem eriklerin üzerine serpiştirilir.

175 c de yaklaşık 30-35 dk pişirilir.

Ilındıktan sonra krema ile servis edilir.
2
Not:Umarım sizlerde deneyip afiyetle yersiniz..
1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder