7 Nisan 2010 Çarşamba

Pirinçli Köfte (Nam-ı diğer Kadınbudu Köfte)

Bu köftenin isminin değiştirilmesini savunan arkadaşlara ben de katılıyorum. Her ne kadar bu isimle biliniyor olsa bile kadınbudu ismini hiç beğenmiyorum. Ne alakası varsa... Bu ismi kim vermiş acaba?

Malzemeler :
500 gr. köftelik kıyma
3 yemek kaşığı pirinç
2 adet kuru soğan
tuz, karabiber
1 yumurtanın sarısı
Kızartmak için:
2-3 adet yumurta (çırpılmış)
Yarım su bardağı un
sıvıyağ
Yapılışı :
Kıymanın yarısı 1 adet rendelenmiş soğanla beraber yağsız olarak kavrulur ve soğutulur. Pirinçler yeterli miktarda su ile haşlanır. Kavrulmuş kıyma, çiğ kıyma, haşlanmış pirinçler, 1 adet yumurta sarısı, 1 adet rendelenmiş soğan, tuz ve karabiber yoğurma kabında karıştırılır ve özleşinceye kadar yoğrulur. Buzdolabında yarım saat bekletilir. (Benim vaktim yoktu, bekletmeden de gayet güzel oldu.) Köfte harcından parçalar kopartılıp biraz büyükçe yassı (oval şekilli) köfteler hazırlanır. Köfteler önce una sonra çırpılmış yumurtaya bulanarak kızgın yağda kızartılır. Elma dilimli patates kızartması ile servis yapılır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder