8 Nisan 2010 Perşembe

Sucuklu-Patatesli Ay Çöreği



Balkabaklı kekimin artık kabak tadı vermeye başladığını farkındayım; onun için hızla biriken tariflerimi yayınlamaya başlıyorum. İşyerinde beraber çalıştığım bir arkadaşım eşine bu tarifin fotokopisini çektirirken beni de unutmamış, bir tane de benim için çektirmiş. Kendisine tekrar çok teşekkür ediyorum. Ben ölçüleri yarıya indirerek yaptım, buna rağmen 2 tepsi çöreğim oldu. Verdiğim ölçüler yarım ölçüdür, isteyen tam ölçü olarak da deneyebilir. Tarifte kendime göre bazı değişiklikler de yaptım.
Malzemeler :
1 paket yaş maya
125 gr. yumuşak margarin (Becel kullandım.)
2 adet yumurta
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı toz şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
İç malzeme ;
3-4 adet orta boy patates
1 adet orta boy kuru soğan
1-2 parmak sucuk (Ben ekledim, isteğe bağlı)
tuz, kırmızı biber, sıvıyağ
Yapılışı :
Maya ılık sütün içinde eritilir. Yumurtalar kırılıp, birinin sarısı üzerine sürülmek üzere ayrılır. Yoğurma kabına yumurta, sıvıyağ, yoğurt, margarin, maya-süt karışımı, tuz, şeker alınıp karıştırılır. Aldığı kadar un eklenip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edinceye kadar yoğrulur.
Soğan ince kıyılıp sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavrulur. Minik küpler halinde doğranmış patates eklenerek kavurmaya devam edilir.Kısık ateşte pişmeye bırakılır, gerekirse bir miktar su eklenebilir. Tuz ve kırmızı biberle tatlandırılır, kaşıkla ezilir. Minik doğranmış sucuklar eklenip biraz daha karıştırılır, soğumaya bırakılır.
Hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar kopartılır. Elde hafif bastırılarak yuvarlak şekilde açılır. (Tezgahta da açılabilir, daha düzgün oluyor.) Bir kenarına iç malzeme yerleştirilip rulo haline getirilir ve ay şekli verilir. Yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış tepsiye dizilip üzerlerine yumurta sarısı sürülür, çörek otu, haşhaş, vb. serpilir. (Ayırdığım yumurta sarısı 2. tepsiye yetmediği için üzerlerine su sürüp, susam serptim. Su-pekmez karışımı da kullanılabilir.) Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder