5 Nisan 2010 Pazartesi

TAZE ZENCEFİLLİ, PANCARLI POLOROSSO (akdeniz yeşilliği)




taze zencefil (kök)
polorosso (ah bu renkler beni mest ediyor ! istiridye içindeki kocaman pembe bir inci gibi )



ZENCEFİLLİ , PANCARLI POLOROSSO (akdeniz yeşilliği) ( NuNu )

1 göbek polorosso
2 adet iri pancar (sirkeli tuzlu suda kabuğuyla haşlanmış-soğutulmuş ve soyulmuş !)
1 adet sarı california biberi
2 yk yeşil mercimek (önceden haşlanmış)
1 yk mısır tanesi
az dereotu - domates - 1 adet kornişon )
sızma zeytinyağ - elma sirkesi - elma ekşisi - 1 çk taze rendelenmiş zencefil,

SOSU ( nUnU)

Sızma zeytinyağı içine ince rendelenmiş zencefil katıp 15 dk bekletin (tüm aroma yağa geçsin (nUnU )
sonra içine elma ekşisi ve elma sirkesi ilave edin.Hepsini ağır ağır birbirine yedirip 5 dk bekletin. (artık hazır kullanmaya )

Tüm salatalar ve diğer çeşitleri yıkanıp temizlenir ve doğranır.
Soso gezdirilir ve İyice karıştırılır

AFİYETLER OLSUN.


Ah bu nUnUş neler yapıyormuş böyle :)

Atık salata bloğuna döndü benim şeker masalım bu aralar :)
Nununuz malum Kendini '' yıllık bakıma aldı '' !!
Aklına geleni not ediyor, gördüğü ve aldğı yeşilliklerle kombinler yaratıyor. Kendine pek iyi bakıyor maşallah :)
Şöyle bir içeriğine göz atarsak,Tavuk ve et yemeklerimde taze zencefilden hiç vazgeçemem !!!! Çok yakışır.
Salata yaparken aklıma geldi, sarımsak yağlı sosu hazırlıyordum ki, zencefil neden olmasın dedim ( başka yerde hiç duymadım - görmedim )
zeytinyağın içine incecik rendeledim ve beklettim. Zencefil içi limon gibi kokar, ama çok acı ve keskin !!! tadına dikkat etmek gerekir. Her şeye kullanın , ama miktarına ammann a dikkat.
Pancar ise çok ! yememiz gerken sebzelerin en başında gelenlerden ! yüksek folat içerdiği gibi, antioksidan özelliğide var.
zaten kırmızı- turuncu -mor renkli herşey yüksek antioksidan içeriyor.
Öğlen yemeklerimi şirkette salata ve içine koyduğum tavuk-balık- baklagiller olarak tek tabak olarak hazırlatıyorum (yada evdeysem böyle hazırlıyorum )
Ama bu elma - erik - nar ekşileri ömre bedel oluyor salatalarda . Helede yeni keşfim Zencefil -sızma sos. (nUnU)

Ortalığı yakar derim ben !!!!!!!!! :))))) :P:P:P
HADİ ÖYLEYSE Bİ DENEYİP YANIN BAKALIM :))))))))))))

SÜKUNET VE BARIŞ İÇİNDE, YÜREKLERİN YANMADIĞI ZAMANLAR VE YAŞAMLAR DİLİYORUM...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder