8 Nisan 2010 Perşembe

TOP BÖREKLER(ALTIN TOPLAR)


Bu tarifi sofra dergisinden almıştım harika oldular.Her yiyen önce tarifini sordu.Bence sizinde ikramlarınızın arasında ilk sırayı alıcaktır.Benim öyle oldu ve bolca yaptım buzluğuma attım.Çat kapı misafirleri içinde süper oluyor aklınızda bulunsun;))

MALZEMELER:
  • 3 Yufka yaklaşık 20-25 tana çıkıyor
  • 1 Paket krema ya da süt
  • 2 Su bardağı galeta unu
  • 2 yumurta
  • İçi için de 250 gr kıyma
  • 2 Çorba kaşığı margarin( Ben tereyağ ekledim)
  • Bir soğan biraz iri olsun
  • İki diş sarımsak
  • Tuz,karabiber,kimyon
En önce içini hazırlayalım.Soğanımızı incecik doğrayalım yağda biraz kavurduktan sonra kıymayı ekleyelim.Pişmeye yakın sarımsaklarımızı ve baharatlarımızı ekleyelim.
Diğer tarafta üç yufkamızı da üst üste koyalım ve en üste krema ya da süt dökelim.İyice ıslansın yufkalar.
Daha sonra yufkaları önce dörde bölelim.Sonrada her böldüğümüz parçayı beşe bölelim.Yani yaklaşık 20 tane çıkıyor.Ama parçaları biraz daha küçük yaparsanız toplarınız daha çok ve daha küçük olurlar.
Sonra içimizi geniş olan tarafa koyarak zig zag yaparak saralım.En sonunda da biraz avucumuzda sıkalım ve top gibi olmasını sağlayalım.

Toplarımızı önce çırpılmış yumurtaya sonra da galeta ununa batırarak 180 derecede pişirelim.
Her türlü davette her türlü ikram da inanın harika bir tercih olacaktır.Kahvaltı sofralarında bile iyi gidiyor.;)

İsterseniz çöp şişe takıp minik domateslerle de süsleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder