5 Nisan 2010 Pazartesi

Ucundan Azıcık

kuzular :)

Oldu da Bitti Maşallah , Nazar Değmez İnşallah :)

Özgür'ün tuvaletini yapmasında bir sorun olduğu için ,kar yağışlı ve soğuk bir günde çocukların ikisini birden sünnet ettirdik.Aslında çok ani bir karar olmadı ama yine de ikilem de kalmadık ta değil.Özellikle eşim ve ben sünneti, bir şölen haline dönüştürmeyi pek sevmiyor(duk),hastaneye gider kestirip eve döneriz diye düşünüyorduk ki ama bu iş hiç göründüğü gibi değilmiş :)

Özellikle aile büyükleri işin içine girince bir sürü talep oldu.Gerçi kar yağışının bol olduğu günlere denk geldiğimiz için gezi ve ziyaretlerin hepsi aksadı,artık havalar düzelince bir tur daha yapacağız sanırım.
Özgür'ün sünneti genel anestezi , Bora'nın sünneti lokal anestezi yöntemi ile yapıldı.

Çocukları sünnet ettirmeden önce bir sürü yerden adres ve telefon aldım,görüşmeler yaptım.Ama daha öncede kontrole gittiğimiz doktorumuza götürmeye karar verdik.

Ucundan Azıcık

Bora daha önce doktorla görüşürüp anlaştığı için içim çok rahattı,ama özgür bu konuya çok sıcak bakmadığı için,sadece kontrol amaçlı doktora gidiceğimizi söyledik.

26'sı sabahı erken saatte hastaneye giriş yaptık,çocuklar biraz çizgi film izledikten sonra doktor ve anestezi uzmanı gelip bizimle konuştu.

Ucundan Azıcık
Ucundan Azıcık

Özgür'ü soyup hazırlanmaya başladık ,damar yolu açılırken gayet sakindi,ama sedye'ye uzanıp asansöre binmemizle suratı düştü :( parmağından kan alınmasına ise çok kızdı... ameliyat kapısında uyutularak içeri alındı.

Ben iki kez sezeryan olmama rağmen o kadar korktum ve ağladım ki anlatam,allah kimseyi çocuğu ile imtihan etmesin.(hastane kapısında çocuğunu bekleyen tüm annelere de sabır ve şifa diliyorum)

Kar yağışı altında :)

Ben korku dolu gözlerle etrafa bakarken on dakika sonra doktorumuz Yusuf bey odamızı aradı ve özgürün işleminin tamamlandığını , Borayı hazırlamamı söyledi ... bu sefer beni asansöre almadılar :( ağlayıp moral bozuyorum diye .....boracığımı ameliyathaneye babası indirdi.

Ucundan Azıcık

Eşimde çok heyecanlıydı,kapılarda bekledi çocukları.Asansörün kapısı açıldığın da benim ufaklık yüz üstü dönmüş ve bana küstüğünü söylüyordu.Tabii ki etraftaki herkes bu duruma çok güldü...erkek kardeşim bir taraftan da özgürü konuşturmaya çalıştırırken,babam ise yaşlı gözlerle özgüre gülüp durdu...

özgür

Özgür yarım saat kadar pansumanımı çıkartın ,beni hemen eve götürün diye ağlayıp durdu... Ben Özgür'le uğraşırken kapı açıldı ve Boracığım içeri girdi... Özgür abisini de aynı şekilde görünce biraz sakinleşti :)

Özgür'ün eline damar yolu açılırken, hemşireler bak sana kelebek takacağız demişlerdi,ameliyat çıkışı özgür " ben kelebek istemiyorum,ben ameliyat önlüğünü istemiyorum,nefret ediyorum bu hastaneden " diye ağlamayı uzun bir süre sürdürdü.

Hastaneden çok hızlı bir şekilde ayrılmak istemediğimizi söyledik ve bir saat sonra çorba ve hoşafları odamıza geldi.. yemeklerini yedikten hemen sonra özgür ilk çişini hastanede yaptı :)

çok hızlı bir şekilde de çıkış işlemlerimizi tamamlayıp hastaneden ayrıldık..

Doktorumuz her gün yarım tüp kadar terramycin sürmemizi söyledi,antibiyotik ve ağrı kesicimizi vererek bizi eve yolladı.

Eve gelir gelmez özgür üzerini hemen giymek istediğini söyledi :).... pipisi yarım saat bile açık kalmadı,hemen külodunu ve eşofmanını giydi.Ama bora çok daha tedirgin ve korku doluydu.

Hastane odasında hediyelerini açmış olmalarına rağmen,acıları daha çok taze olduğu için mızmızlanmaları bir iki saat sürdü,bu yüzden hemen hamburger ve film siparişi verdik :)

Olduda Bitti Maşallah :)

Bora eve geldikten bir saat sonra kadar, ağlamaya ve sancılanmaya başladı.Hemen doktoru aradık VE bunun normal olduğunu,çok ağrısı olursa ilacın dozunu biraz arttırmamızı söyledi.Özgür ise pijamalı gayet rahattı ,sanki sünnet olan bir başkasıydı,bilgisayar başına oturup oyun bile oynadı.

Biz o kadar şaşkındık ki bir sürü sünnet hikayesi okudum ama bu kadarını hiç duymamıştım.
Hani hep söylerler ya iki gün yatak üçüncü gün deniz diye,ama özgür sanki direk deniz aşamasındaydı :))

Oldu da Bitti Maşallah :)

Öğleden sonra yarım saat ağrım var diye sızlandı ama ne kilodunu çıkarttı,ne de pijamasını.Bora daha çok korkuyordu,iki gün bacakları biraz ayrık şekilde yürüdü ,ama ikiside tahmin ettiğimden inanılmaz cesaretli ve korkusuz çıktılar.

Çocuklar böyle olduğu içinde hemen mevlüt okutmaya karar verdik,geçtiğimiz pazar günü de duasını yaptık.Çocukların 4 gün önce sünnet olduğuna kimse inanamadı (kocaman maşallah ) :) Biz atlattık darısı tüm yakışıklıların başına,çok büyük bir yük omuzlarımdan kalktı diyebilirim.

Olduda Bitti Maşallah :)

Birazda hazırlıklardan bahsetmek istiyorum,sünnet hazırlığında olanlara rehber olabilir diye düşünüyorum.Tüm fiyatları elimden geldiğince yazmaya ve adresleri vermeye çalışacağım.

Sünnet için fiyatlar değişiyor ; anlaştığımız fiyat... lokal : 250 TL.
Genel anestezi : 500 TL.

Öncelikle ilk alışveriş sünnet kıyafeti oldu.Aslında eşim ve ben de sünnet kıyafeti istemiyorduk,güzel bir kumaş pantolon ve gömlekle bu işi tamamlamak isterken aile büyüklerini kıramadık.Bir sürü yer dolaştık,sünnet kıyafetleri kadıköyde bir çok mağazada 150 TL. ve 300 TL. arasında değişiklik gösterdiğini gördük.

Sünnet kıyafetinde en çok para pelerine gidiyormuş , daha tüylü ve işlemeli bir pelerin isterseniz fiyat artıkça artıyor.Ben bir arkadaşım tavsiyesi üzerine Kartal'da ki " Basket Bebe 'den çocukların sünnet kıyafetlerinin tanesini 69 TL. ye aldım. İyiki çok pahallı bir şey almamışım,özgür sadece bir kez giydi ve bir daha üzerine giydiremedik..Ne diller döktük anlatamam,Bora'da pek sevmedi,sadece bir kaç tane fotoğraf çektirebilmek için giydi.
Henüz stüdyo fotoğrafları da çekilmedi,bakalım o zaman nasıl kandırıcaz :)

Sünnet ayakkabıları malum kösele ayakkabı oluyor,ama bu mevsimde ayakkabı bulmakta çok zorlandık,zaten boranın ayak numarası 35-36 numara olunca ,siyah ayakkabı ve bot almak en iyi çözüm oldu bizim için :)

Doktorumuz sünnet için özel ne pijama ne de sünnet külodu kesinlikle istemediğini ,ertesini gün iç çamaşırlarını giymeleri gerektiğini söyledi.Sünnet sonrası alışma süresi çok daha rahat olsun diye böyle düşünüyormuş.Benim çocuklar zaten süper şekilde iç çamaşırına geçiş yaptılar. pipilerini açık görmek bile neredeyse imkansızdı :)O yüzden ne külot masrafı ne de başka bir şey masrafı olmadı.İç çamaşırları ile 5 gün boyunca dolaştılar ve şu anda evin içine koşarak oyun oynuyorlar...

Sünnet şekerlerini ise Kadıköydeki efes çarşısından inci design mağazasından satın aldık.Sünnet şekerlerini magnetli biblo olarak seçtik,badem şekeri istemediğimiz için içerisine nazar boncuklu çikolata alıp özel olarak onları koydurduk..
Sünnet şekerlerinin tanesi 1.50 TL. Çikolatanın kilosu 60 TL. ye satın aldık.

Sünnet sepetini satın alırsanız 30 TL. Kiralarsanız 15 TL.(Biz geri götürmedik )

Sünnet sepeti fotoğrafı burada
Sünnet şekeri fotoğrafı
burada

Sünnet yatağı içinde ,on yıldır kullanılmayı bekleyen çeyizlik takımlarımı çıkartım , kendi gelin yatağımda bile kullanmamıştım..... çocuklar için benim yatağımı süslemeyi daha uygun bulduğum için çeyizim en sonunda bir işe yaradı :)

Odayı süslemek içinde tuhafiye'ciler de sünnet süsleri satılıyor ,ben 10 TL. aldım. Odayı bir güzel süsledik.

Oldu da Bitti Maşallah :)

Nazar boncuklu balonlar ise zaten her yerde satılıyor,ben onlara ek olarak ozalitci 'ye giderek bir kaç nazar boncuklu yazı tasarladım.Evin kapılarına ve duvarlarına hazırladığım yazıları astım,herkes tarafından çok beğenildi.

Giriş kapısının süsünü,karşımızdaki çiçekçi ile pazarlık yaparak :) 20 TL.ye yaptırdım. ( vaktiniz ve zamanınız varsa 5 metre tül alarak daha güzellerini kendinizde hazırlayabilirsiniz)

Kapı süsü fotoğrafı burada

Mevlüt yemeği içinde yine bir şirketle anlaştık.Titizoğlu'ndan 50 kişilik yemek söyledik.Evin içinde çocukların hepsi dahil olmak üzere 37 kişi vardı,ama 50 kişilik yemek ancak yetti :) o kadar beğenildi ki ,isteyenelere tekrar tekrar dolduruldu.Baklava ev baklavası olduğu içinde çok beğenildi.Bir kutu hediye gelen baklava içinde firma yetkililerine tekrar teşekkür ediyorum.
Et,pilav,baklava,ayran,kağıt tabak ve çatal hepsi onlara aitti.

Catering şirketi : Titizoğlu
0216 452 52 63

Hiç ortalık dağılmadan ve kirlenmeden misafirlerimi ağırlayabildiğime çok sevindim.Bir çok dostumuzu da malesef yer darlığından davet edemedik ....


Mevlüt yemeği

Şimdiden sünnet olucak çocuklara ve ailelere kolay gelsin diyorum,darısı tüm olmayan erkek çocuklarının başına :)

Not:Fotoğrafların daha fazlası
burada

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder