7 Nisan 2010 Çarşamba

Yarım Ay Kurabiyeler (P.D.Ç.S.E. 36)

Tarifini buradan aldım. Harika bir kurabiye. Mutfak terazim olmadığı için beni biraz uğraştırdı ama sonuç güzel oldu.

Malzemeler :
180 gr. un
100 gr. margarin
70 gr. toz şeker (Ben biraz da pudra şekeri ekledim.)
100 gr. un haline getirilmiş badem
100 gr. iri dövülmüş fındık
2 çay kaşığı tarçın (1 çay kaşığı koydum.)
1 adet yumurta
1 adet yumurtanın sarısı

Süslemek için;
150 gr. kuvertür çikolata

Yapılışı :
Bütün malzemeler bir kabın içinde karıştırılıp, iyice yoğrulur. Streç filme sarılıp buzdolabında 1 saat bekletilir. Hamur hafifçe unlanmış bir tezgahın üzerinde tekrar yoğrulur ve küçük parçalar kopartılıp, şerit haline getirilip yarım ay şekli verilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir ve önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri beyaz kalacak şekilde (yaklaşık 12 dakika) pişirilir. Kuvertür çikolata benmari yöntemiyle eritilir. Kurabiye uçları eritilmiş çikolataya batırılır ve tekrar yağlı kağıt üzerine yerleştirilir. Kurabiyeler, çikolata donunca servis yapılır.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder