7 Nisan 2010 Çarşamba

YEŞİL PASTA


Cumartesi hazırladağım mönüde yeşil pastada vardı. Bu pastanın tarifi, İzmir'de matematik öğretmenliği yapan sevgili eltoşum Gülderen Abla ( Namı diğer, uzaktan akraba :)) tarafından telefonda bana yazdırılmış olan bir tariftir. tarifi yazarken ortaya nasıl bir şey çıkacağından tereddütlydüm. Ama diğer taraftan Gülderen Abla'nın ısrarla muhakkak yap telkinleri de beni tetikledi ve pastayı yaptım. iyi ki de yapmışım, hem görüntüsü hemde tadı nefisti, krema tarifinde bazı değişiklikler yaptım. Ve işte patamızın tarifi;

Malzemeler;
Kek malzemesi;
*3 yumurta,
*1,5 su bardağı toz şeker,
*1 su bardağı un,
*1 çay bardağı zeytinyağı,
*1 paket kabartma tozu,
*1 paket vanilya ( benim tarafımdan eklenmiştir.)
*1/2 su bardağı haşlanmış ve blendırdan geçirilmiş ıspanak
Krema Malzemesi;
*2 su bardağı süt,
*2 yemek kaşığı un,
*1 yemek kaşığı nişasta,
*3 yemek kaşığı şeker,
*1 yemek kaşığı margarin,
*1 paket vanilya,
*1 paket labne peynir ( Orjinal tarifte yok.Ben ilave ettim.Labneyerine orjinal tarifte krem şanti var)
Hazırlanışı;
1.yumurtalar ile şekeri iyice çırpın.
2.Ispanak hariçdiğer malzemeleri de ekleyerek çırpmaya devam edin.Daha sonra ıspanağıda ekleyerek kaşıkla iyice karıştırın.
3. Kek malzemesini kelepçeli bir kalıba dökün ( Ben 26 cm çapında bir kalıba döktüm)ve 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin. ( pişip pişmediğini kürdan batırarak anlayabilirsiniz).
4.Pişen kekimizi bir kenarda soğumaya bırakalım. Orta kısmı kabarıp kümbet halini almışsa ters çevirerek soğutun. Bu şeklide üst yüzeyi dümdüz olacaktır.
5.Krema malzemelerini labne ve vanilya hariç, karıştırarak koyu bir muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirelim.
6. Muhallebi piştikten sonra kaşıkla havalandırarak biraz soğutalım ve vanilya ile labneyi mikserle 5 dakika çırpalım.
7. Bu arada kekimiz soğumuştur. kalıptan çıkardığımız kekin dış kenarlarındaki sert bölümü çok ince bir şekilde bıçakla kesip alalım.
8.Kekimizi uzun bir bıçak veya temiz bir dikiş ipi yardımı ile enine ortadan ikiye kesin ve kramanın yarısını kalın bir tabaka şeklinde kekin alt parçasının üstüne sürün.
9.Kekin üst parçasını kapattıktan sonra, kalan kremanıyı bir bıçak yada spatula yardımı ile pastanın üstünü düzgünce sürerek kapatın.
10.kekin yanlarından kestiğiniz parçaları, blendırda toz halinde getirdikten sonra, pastanın üstüne dökerek en az iki saat dolapta bekletin. Pastanız servise hazıdır. Afiyet olsun.



Not: içine konan ıspanak nedeni ile ilk önce bende tereddütlüydüm, ancak yaptıktan sonra gördüm ki pastada ıspanak belirtisi olarak hiçbir şey yok. ne tadında, ne kokusunda nede başka bir şekilde (renginin yeşil olması dışında) ıspanak asla hissedilmiyor. Hatta yiyenler antep fıstıklı olduğunu düşündüler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder