8 Nisan 2010 Perşembe

Yoğurtlu Pazı Sapı


Sadece pazı sapları kullanılarak da yapılabilir. Ben pazı sapı az olduğu için buzdolabında ne bulduysam ekledim.
Malzemeler :
2 demet pazının sap kısımları
1 adet havuç
2-3 adet közlenmiş kırmızı biber
4-5 adet kurutulmuş domates
1-2 yemek kaşığı sıvıyağ
2-3 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
1-2 diş ezilmiş sarımsak
tuz
Yapılışı :
Pazı sapları yıkanarak fasulye kılçığı ayıklar gibi temizlenir, 1-2 cm. uzunluğunda doğranır.
Kurutulmuş domatesler bir süre sıcak suda bekletilip, doğranır.
Havucun kabukları kazınır ve jülyen (kibrit çöpü gibi) doğranır.
Tencereye sıvıyağ alınır, havuçlar eklenip bir süre kavrulur. Pazı sapları da eklenip sebzeler kendi sularıyla yumuşayıncaya kadar pişirilir. Son olarak kuru domatesler ve közlenmiş kırmızı biberler eklenip tuzu ayarlanır, 1-2 dakika daha pişirilir. Biraz soğuyunca Yoğurt-mayonez ve sarımsakla hazırlanan sos eklenip karıştırılarak servis yapılır. (Ben 2-3 patatesi haşlayıp, çatalla ezdim. Tuz ve karabiberle tatlandırıp kase şekli verdim. Hazırladığım salatayı patatesten yaptığım kaselere koyarak servis yaptım.)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder